Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Στου κουφου την πορτα

Μοσχάτο. Διασταύρωση οδών Κωνσταντινουπόλεως και Ποσειδώνος. Ώρα 19:03. Μόλις ολοκληρώθηκε ο ημερήσιος σημειακός έλεγχος του ακουστικού περιβάλλοντος. Δυστυχώς τα ηχόμετρα, όπως και τα ευαίσθητα ώτα των κατοίκων δεν λαθεύουν (ούτε στατιστικά). 80,32 dB(A) Leq είναι η μέση ωριαιά τιμή για το χρονικό διάστημα 18:00-19:00. Αν ληφθεί μάλιστα υπόψη ότι το όριο της στάθμης θορύβου στον εξωτερικό χώρο μιας αστικής περιοχής, προκειμένου να καταγράφεται μικρή σχετικά ενόχληση κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι της τάξης των 55 – 60dB(A) Leq, σύμφωνα τόσο με τον (ανθρωποκεντρικό) Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας όσο και τον Οργανισμό για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, παρατηρείται τεράστια ρύπανση και τεκμηριώνεται πλέον και επιστημονικά το δράμα που βιώνουν οι κάτοικοι της περιοχής.

Μπορεί το μέτωπο του Δήμου είναι αρκετά επιβαρυμένο εξαιτίας της λεωφόρου Ποσειδώνος και της πυκνής ροής οχημάτων που την χαρακτηρίζει, ωστόσο, ο νεοκατασκευασμένος οδικός άξονας της λεωφόρου Κηφισού αλλάζει τα δεδομένα του ακουστικού περιβάλλοντος της περιοχής, μιας και προστίθεται μια νέα εστία περιβαλλοντικού θορύβου. Με επίπεδα ηχορρύπανσης ανωτέρου του θεσμοθετημένου ορίου (μέση τιμή 76,67 dB(A) Leq έξω από το 6οΔημοτικό σχολείο για το διάστημα 14:00 – 15:00, έναντι των 65dB(A) Leq όπως ορίζει η ελληνική νομοθεσία), οι παρακηφήσιοι τουλάχιστον κάτοικοι θα αναγκαστούν σταδιακά να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και η χρήση κατοικίας παρά τον Κηφισό να αλλάξει, όπως συνέβη και κατά το παρελθόν, σε μικρότερο βαθμό, στη λεωφόρο Ποσειδώνος. Το γεγονός ότι η πηγή του ήχου είναι υπερυψωμένη επιδεινώνει το πρόβλημα, μιας και η προστασία από τον θόρυβο επιτυγχάνεται με ακραία τεχνικά μέτρα (ηχοπετάσματα υπερυψωμένα). Παράλληλα, αξίζει να τονιστεί ότι στον αστικό ιστό χωροθετούνται κτίρια που φιλοξενούν χρήσεις ιδιαίτερα ευαίσθητες (σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Ας συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι τα βόρεια όρια του Δήμου Μοσχάτου ακουμπούν στην λεωφόρο Πειραιώς και ότι ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος διέρχεται μέσα από την πόλη, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται σε μεγάλο βαθμό το ακουστικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.

Η τοπική αυτοδιοίκηση δραστηριοποιείται προς μια κατεύθυνση ανθρωποκεντρική και βιώσιμη, στοχεύοντας στη σύνδεση του οικιστικού ιστού με το παραλιακό μέτωπο. Είναι καιρός η κεντρική διοίκηση να δώσει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση προβλημάτων, που σχετίζονται με το αστικό περιβάλλον. Η ποιότητα ζωής των κατοίκων αποτελεί δείκτη ευημερίας για τις σύγχρονες κοινωνίες. Άραγε ακούνε ή υφίσταται περιβαλλοντικός θόρυβος και μέσα στα γραφεία των υψηλά ισταμένων;

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου